HTML

Liberálfasizmus

Mindenkinek, aki nem tud mit kezdeni ezzel a fogalommal, ajánlom Jonah Goldberg könyvét! 

http://goo.gl/vRj1Zj  

Friss topikok

  • Potyka Kálmán: Ő a mi Alexis Tsipras-unk. Csak kimaradt a "nagy ellenállás" rész és egyből a "számla behajtása" r... (2015.07.14. 20:46) Egyes politikusok illúzióiról
  • bölcsészmérnök: @klacus: Az adósságelengedés jó megoldás lehet, ha közben lehetetlenné teszik a politikusok számár... (2015.06.01. 16:28) Thomas Piketty
  • Blogger Géza: @Antsici: Egy tanulmányból idéztem. Ahogy a HVG is. Egy szóval nem mondtam, kivel vagy mivel ért e... (2014.10.24. 11:23) A balliberális ellenzék agóniája
  • Mr. Rustical: @gázóra ellenőr: Történetesen igen, a gyengébb forint segít a gazdasági növekedésben. Talán nem tű... (2014.09.18. 15:20) A balliberális ellenzék vaksága
  • bölcsészmérnök: A liberálfasiszták véleményvezérei egytől egyig kommunista gyökerűek és egyben a holokauszt-ipar m... (2014.08.25. 15:17) Kertész Imre

A balliberális ellenzék vaksága

2014.09.08. 15:28 bölcsészmérnök

os_1410182913.jpg_986x613

Örülnek a balliberális oldalon, hogy Orbán összerúgta a port Simicskával. Nehéz elhinni, hogy tényleg ennyire rövidlátó emberek vannak az ellenzék soraiban, akik nem képesek tovább látni a saját orruknál. A kommunista gyökerű ellenzék és médiája háttérbe szorulásáról szól ugyanis ez a történet.

A Fidesz politikájának lényege a problémák megkeresése és megoldása, valamint a folyamatos harc a balliberális ellenzékkel. Ez sok konfliktussal jár, de egyúttal kohéziós erőt jelent a párt számára. Ha nincs ellenzék, akkor könnyebben kiéleződhetnek a belső feszültségek és felszínre kerülhetnek korábban elhallgatott belső konfliktusok vagy érdekellentétek. Nyilvánvalóan látják a Fideszben, hogy nem tesz jót a kormánypártoknak az ellenzék tartós hiánya.

Ha nincs ellenzék, akkor teremteni kell! Miért ne segíthetne Simicska Lajos egy nemzeti minimumra épülő ellenzéki magatartás megteremtésében, ha már a balliberálisok erre képtelenek voltak?

Annyi történik most, hogy a lengyel modellnek megfelelően nálunk is kiépül a kormány jobboldali ellenzéke. Ennek az első lépéseit láthatjuk most, amikor a Magyar Nemzet vagy a Hír TV esetenként kormánykritikát fogalmaz meg. 

A csőd szélén tántorgó Népszava, az egyre jelentéktelenebbé váló Népszabadság, valamint a liberálfasizmus hazai bölcsőjének tekinthető Klubrádió és ATV öröme érthetetlen. A lengyel modellben ugyanis csak marginális szerep jut a posztkommunista utódpártnak és médiájának. Úgy tűnik, hogy az ellenzék képtelen érzékelni a körülötte zajló politikai folyamatokat és felbecsülni azok hatását. Ismét bebizonyosodott, hogy nem lehet eléggé alábecsülni a „demokratikus ellenzék” szellemi képességeit. Ezek tényleg ennyire hülyék!

197 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mszptemeto.blog.hu/api/trackback/id/tr386680695

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A balliberális ellenzék vaksága 2014.09.09. 17:13:01

Nyilvánvalóan látják a Fideszben, hogy nem tesz jót a kormánypártoknak az ellenzék tartós hiánya.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandabula 2014.09.09. 00:43:44

Hülyeség. Hogy jön ez ide?

Rátóti Mutyikos 2014.09.09. 00:44:44

ROTFL..

egy egyszeru maffiahaborut milyen elegansan nevezel kiepulo jobboldali ellenzeknek. :DDD

_most_ 2014.09.09. 01:03:38

érdekes, én inkább azt látom, hogy most, hogy a fidesznek újra 2/3-a van, nincs már szükségük a fideszes médiára, az embereket se érdekli már, ahogy a kormány seggét nyalják, meg néha Gyurcsányoznak, arra ott a köztévé, teljesen elvesztették a jelenségüket, az állami támogatások nélkül szép lassan elsorvadnak, a kormány kritizálásával megpróbálnak még úgy tenni, mintha hiteles újságírók lennének, de már senki nem veszi őket komolyan, viszlát hír tv.

dr Smittpálelnökúr 2014.09.09. 02:18:35

Akkor örülj, hogy két tolvaj banda közül választhatsz.

Mr. Waszabi 2014.09.09. 02:30:47

Hogy a pitlákba ne örülne a normális ember az önhitt, hazudozó főcsalók belharcának? Simán. Az ördög vigye mindet - párt állástól függetlenül.
Kár volt feladni a labdát, még ha szép pénzt fizettek is érte. Nem néz ki jól, hogy választási kampány alatt tök új, szélsőséges blogok jelennek meg, ráadásul kormánypárti tartalommal. Nevetséges próbálkozás.

Mr. Waszabi 2014.09.09. 03:07:46

Bölcsészmérnök 2014.04.16-a óta tag és blogol a blog.hu-n. Ennyit erről.

Dr.Korász 2014.09.09. 03:53:49

Jeee, az indexen keresztül egy nem az orbáni "diktatúrat" rettegő blogot is lehet olvasni?! Hova jutott a dzsangafüstös szabadelvű ég?! A gyűlölködésre éhes liberós értelmiség már csak a 444.hu-ban bízhat, ha fennakarja tartani a verejtekkel felepitett látszat-diktatura illúzióját.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 05:52:06

"A kommunista gyökerű ellenzék"

Nem ez az ellenzék problémája. Ráadásul ma már nem teljesen komcsi gyökerű.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 05:54:18

Igen, a lengyel modellben mindkét fő párt jobboldali. Lengyelországban a jobboldalnak 90 %-a van a parlamentben.

2014.09.09. 06:19:44

Liberálfasizmus?? Hülyegyerek.

nu pagagyí 2014.09.09. 06:38:50

Szeretnék én itt látni olyan liberális jobboldalt, amilyen Lengyelországban kormányon van. Orbán pártjában egyeduralkodó és mivel pártállamot épített ki, az országban is. Minden, ami gyengíti, jó nekünk.

Krutzifix 2014.09.09. 06:51:11

Ki ez a gyökér, aki "bölcsészmérnökként" ír marhaságokat? Az első, egyben alapvető tévedés, hogy nem az ellenzék a kommunista gyökerű, hanem a kormánypártok. Még ha ezt tagadják is, minden cselekedtük, a kizárólagosságra való törekvés, az "addig ugathatsz, amíg a láncod ér" stílus, a hamisított statisztikai adatok, a többször átadott, a rendszer eredményeinek díszleteként használt objektudmok mind-mind a régi "szép" időket idézi, ami ellen állítólag Orbánék is küzdöttek. Most már világossá vált, hogy azzal a rendszerrel mindössze csak annyi problémájuk volt, hogy úgy látták, normál menetben sosem kerülhetnek be a hatalmat, pénzt, uralkodást jelentő bársonyszékekbe... Az pedig normál játékelmélet, ha elfogytak a külső ellenségek, akkor előtérbe kerül a belső rendcsinálás, kiéleződnek a belső ellentétek. Simicska, mint jobboldali ellenzék...micsoda ökörség!? A hét vicce! Ez a "liberálfasizmus" szöveg meg az írót minősíti, nem az így megjelölt médiumokat.

torró 2014.09.09. 06:57:39

Remélem ezt senki nem veszi be, hogy komoly ellenzéket építenek maguknak!? Max olyan verzió lehet, mint a Kádár alatt a szakszervezet. Az a baj, hogy nálunk minden párt, /kivétel persze lehet!/ tele lett az MSZMP tagjaiból "megvilágosodott" emberkékkel/?/. Szét is esett majdnem mind, kivéve FIDESZ formáció, amit Orbán erősen kézben tart. A többi meg még most is belharcokkal küzd, mert mindenki főnök akar lenni.Itt az eredmény!

nemszólokmégegyszer 2014.09.09. 07:01:20

Ilyen kis terjedelemben ennyi butaságot összehordani már művészet.

2014.09.09. 07:05:11

Cikkírónak teljesen igaza van.

Ki fog épülni a jobboldali ellenzék, ami ugye ellenzéke lesz a mostani kommunista és baloldali kormánynak. Mert a cikkíró ott téved, hogy jelenleg baloldali kormánya van ennek a balfék országnak és nem jobboldali, ahogy azt hiszi (bocsánat, elhitetik vele).

Chalky White 2014.09.09. 07:09:44

Ah posztoló barátom, logikai szakadék van az irományodban. Már mi a fészkes fenéért gyártana valaki mesterséges ellenfelet a saját fajtájából? Ellenfélnek még mindig ott vannak a bankok, brüsszel, a multik akik ellen fel van hergelve az arra fogékony szavazóbázis.

Pan Modry 2014.09.09. 07:23:20

Magyarorszagon az ellenzek toketlen es nem erdemlik meg hogy akar a hatalom kozelebe is jussanak.

De a post egy nagy marhasagot irt a lengyel parhuzammal, ugyanis a lengyel jobboldali partok nemcsak nevukben jobboldaliak, a Tusk vezete PO egy nagyon progressziv, sikeres jobboldali iranyt kepvisel, vezetesuk alatt Lengyelorszag nagyon jo iranyba ment. A Kaczynski fele jobboldali part kevesbe progressziv iranyt kepvisel, foleg abban kulonbozik a Fidesztol hogy ok tobol elutasitjak a volt kommunistakat, nem nyalnak be tovig Putyinnak es nem akarjak az EU-t elarulni Putyinert, megha nemileg EU szkeptikusak is.

Ugyhogy kedves blogger, amit te a lengyelekrol irtal az nem egyeb mint annak a bizonyiteka hogy halvany lila fingod nincs a Kelet-Europai jobboldali partoktol. Aki meg elhiszi hogy a fidesz jobboldali, a magat liberlisnak nevezo ellenzek meg liberalis, az is akkora egy nagy ostoba fasz, hogy a sajat nyilvanos leegetese elkerulese erdekeben jobb ha kussba marad!

rasztaszív 2014.09.09. 07:29:15

röhejes,hogy a fidesznyik budiforradalmároknak a saját bajaikról is csak az ellenzék hülyesége jut eszébe.
amúgy a fidesszel nem az a baj,hogy nem jobboldali,vagy nem baloldali,hanem hogy nem tisztességes.

nu pagagyí 2014.09.09. 07:58:23

Érdekes, hogy a dolgok jobboldali narratívája még úgysem érdekli az embereket, mint a baloldali.
Az állami és oligarcha pénzben fürdő Magyar Nemzetet és Magyar Hírlapot kevesebben olvassák, mint a Népszabadságot és Népszavát. A köz TV nézettsége csak foci meccseknél szökik fel.

Annyi történt, hogy közömbösek lettek az emberek a valódi problémák és társadalmi kérdések iránt, ami valószínűleg a Fidesznek megfelel, de az országnak hosszú távon biztosan kárt okoz.

A Fidesz négy éve a sötétség terjesztéséről szólt. Ami nem biztos, hogy szándékos, egyszerűen adottság, ha olyan írástudói vannak, mint amilyen ennek a "liberálfasizmusról" értekező blognak az írója is.

Zöldpardon 2014.09.09. 08:01:04

Az álbaloldal a gyűlölködő médiájával együtt Orbán támaszává vált!
Érdekes felvetés, hogy Simicska fog jobboldali ellenzéket építeni. Az elég nyilvánvaló, hogy Orbánt balliberális oldalról nem lehet megverni, erre csak egy valódi jobbközép párt lehetne képes.

nu pagagyí 2014.09.09. 08:09:11

@szabadnapos: Nem tudom mi lenne a nemzeti minimum. A jobboldal virnyogása kimerül a trianonozásban és perverz módon az alapjogok tagadásában. A jobboldal nemzeti politikája a népnek rabszolgaságot kínál, az országnak pedig a térséget destabilizáló, szomszédait agresszíven fenyegető szerepet szán.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 08:10:29

@iii:

Azt akarta mondani: kirekesztő, radikális liberalizmus.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 08:12:53

@nu pagagyí:

Ha egy párt túlhatalmat kap, az mindig rosszra vezet. Mo-n a Fidesz azért kapott túlhatalmat, mert az emberek megutálták a lehetséges alternatívát, a ballib országrontókat.

Lengyelország szerencséje, hogy ott a posztkommunistáknak nem egy, hanem két ellenfele akadt, így aztán egyik sem tudott túlhatalmat szerezni.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 08:13:23

@iii: @nu pagagyí:
Ajánlom a figyelmetekbe Jonah Goldberg könyvét!
Rávilágít a progresszív liberalizmus és a fasizmus rokon vonásaira.
A fasizmus igazi örökösei ugyanis a szélsőséges liberálisok, akik roppant kedvesnek és progresszívnek gondolják magukat, de mégsem képesek semmilyen a sajátjuktól eltérő véleményt tolerálni.

www.libri.hu/konyv/jonah_goldberg.liberalfasizmus.html

Fejesrob 2014.09.09. 08:13:46

Inkább egy vákuumot látok, amelyet a balliberális ellenzék képtelen betölteni, hiszen elvesztette a bizalmat. Jobbról viszont be lehet tölteni. Lsd. Jobbik, de szerintem van még ott egy kb. 10-15%-nyi hely.

Egyébként a szavazók kb. 40%-a eleve soha nem szavaz balliberális pártra és a ballib hiedelemmel ellentétben ezek nem fideszesek, viszont mindig a legerősebb jobboldali pártra szavaznak.

Örömteli amúgy ez a helyzet, a választók megértették, hogy balliberális oldalon tökmindegy kikre szavaznak, az el fogja kúrni, mert a balliberális szemlélettel van a probléma.

A lengyelek sikereiket annak köszönhetik, hogy ezt az ottani választók előbb megértették.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 08:13:49

@Krutzifix:

A Fidesz nem kommunista gyökerű. Annak idején a Fidesz volt az első antikommunista ellenzéki párt.

Fejesrob 2014.09.09. 08:19:53

@bölcsészmérnök: Azért itt a 40 év kommunizmus után a választók elég rutinosak, így a liberálisok és a fasizmus rokonsága sokak számára elég nyilvánvaló. Nem véletlenül vannak a béka segge alatt, hiába hazudják magukat demokratának, vagy ökopártnak.

Ezeknek az a problémájuk, hogy a vezetőség és tagság tele van szélsőséges zsidóval, a szélsőséges zsidó és a náci szemlélet pedig tökugyanaz. (kiválasztott (árja) és szolga (goj) népség, az a zsidó szemlélet szerint az állatokkal rokon.)

nu pagagyí 2014.09.09. 08:19:58

@Zöldpardon: Szerintem Csányi lenne alkalmas a Fidesz mocsok eltakarítására, ha rendelkezne ambícióval.

Simicskának főkolomposként, Orbánnal egyetemben kell majd felelnie azokért a disznóságokért, amit elkövettek saját népük és országuk ellen.

diszkriminans (törölt) 2014.09.09. 08:23:27

Igazából ezzel az erősen szélsőbalos kormánnyal szemben pont, hogy jobboldali ellenzékre lenne szükség, de Simicska egészen más helyzet, ő ugyanúgy nem jobboldali, mint ahogy a Fidesz sem. Én két verziót látok, az egyik, hogy Simicska Orbán fejére nő, ugye sokszor láthattuk a világban, hogy a politika kitermeli az oligarchiát, és az oligarchia a fejére nő, vagy fordítva. A másik eset, hogy műbalhé.

De jobboldali ellenzékként működnie Simicskának az nagyon hiteltelen lenne, hiszen a jobboldal hisz a tisztességes versenyben, Simicska meg az állami megrendelésekkel gazdagodott meg.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 08:24:02

@Pan Modry:

Lengyelországban az oroszellenesség nemzeti vonás, így gyakorlatilag minden párt oroszellenes (csak egyes törpepártok nem azok). Azaz ez eleve nem szempont.

Gyakorlatilag a két fő lengyel párt között a különbség az, hogy a PO EU-párti, a PiS meg EU-ellenes. Emellett a PiS ultrakonzevatív egy sor kérdésben, míg a PO inkább liberál-konzervatív. Pl. mindkét párt támogatja az abortusz tiltását (be is van tiltva Lengyelországban), de míg a PO támogatja a jelenlegi szabályozást, mely szerint lehetséges abortusz nemi erőszak és a meg nem született gyermek súlyos betegsége esetében, addig a PiS szigorítást szeretne, azaz ezekben az esetekben is tilalmat vezetne be.

Zöldpardon 2014.09.09. 08:26:27

@nu pagagyí: Csányi már rég megtehette volna, hogy pártot alapít, de nem tette. Szerintem nem akar politikával foglalkozni.

Fejesrob 2014.09.09. 08:27:43

@diszkriminans:

Nincs itt semmi trükk.

Elég nyilvánvaló, hogy Orbán nem engedi azt, hogy az oligarchák a fejére nőjenek, nyilván nem akar úgy járni, ahogy Gyurcsány/Bajnai.

Fejesrob 2014.09.09. 08:28:50

@diszkriminans: Nem nagyon értem, Orbánék miért "szélsőbalosak".

Pan Modry 2014.09.09. 08:28:54

@maxval a bircaman:
Lengyelorszagban a PO valodi jobboldali part, addig a fidesz csak magat jobboldalinak hazudo part, amit a fidesz tesz az nem jellemzo a jobboldali partokra.
A Fidesz annyira jobboldali, mint amennyira az NDK demokratikus volt.

diszkriminans (törölt) 2014.09.09. 08:30:07

@nu pagagyí:
Szerintem Csányi egyszerűen nem annyira erős, hogy eltakarítsa Orbánékat. A 2010-es választások előtt azért támogatta Orbánékat, mert tudta, hogy elkerülhetetlen a hatalomra kerülésük, és nem árt jóban lenni velük, ezért jár Orbánnal meccsre is. Amióta a narancskommunisták nekimentek a bankrendszernek, azóta igyekszik mindent a mezőgazdaságra tenni, ahol a barátból ellenséggé vált Bigével küzd meg.

nu pagagyí 2014.09.09. 08:31:09

@bölcsészmérnök: Örülök, hogy ilyesmi könyveket olvasol. Ajánlom még a Mein Kampfot, abban is szidják a liberálisokat.

De induljunk ki abból, ami valóban érdekelhet minket, hiszen volt tapasztalatunk a rendszerváltás óta. Itt volt nekünk egy liberális rendszer. Mi volt vele a baj? Nem volt diktatúra, érvényesültek az emberi jogok, minden párt szabadon terjeszthette a hülyeségeit, nehezebb volt a közpénzt ellopni, mert könnyebben kiderült. Nem volt ez olyan rossz rendszer.

Pan Modry 2014.09.09. 08:33:45

@Fejesrob:

En nem allitanam hogy en bloc szelsobalosak, de a jobboldalisagtol olyan rohadt tavol allnak, hogy azt mondani rajuk hogy szelsobalosak, nem nagyobb marhasag mint azt hogy jobboldaliak.

diszkriminans (törölt) 2014.09.09. 08:36:26

@Fejesrob:
Gyurcsány és Bajnai nem termeltek ki saját oligarcha réteget, a meglévő oligarchák meg nem nőttek a fejükre, csak alkalmazkodtak a változó helyzethez. Ezzel szemben Simicska például egyértelműen Orbán embere volt idáig, hogy most mi van, azt nem tudhatjuk biztosan.

"Nem nagyon értem, Orbánék miért "szélsőbalosak". "

Akkor bal-jobb tengelyen hová helyeznéd őket? Mert jobboldali biztosan nem lehet egy olyan párt, amely államosít, extraprofitról papol és mindenféle piaci versenyt zsigerből elutasít, rájátszva a kádári kisemberek szocialista beidegződéseire.

nu pagagyí 2014.09.09. 08:37:05

@diszkriminans: Csányi túl óvatos és erre fog ráfaragni. Egyelőre még van elég pénze, hogy pártot és médiát gründoljon és sokat tud a fideszes disznóságokról. Vannak hívei jobboldalról is. Most még meg tudná buktatni Orbánékat, de sajnos nem tanulmányozta eléggé a történelmet, különösen a diktátorok felemelkedése részt, mert akkor tudná, hogy áldozat lesz, ha passzív marad.

diszkriminans (törölt) 2014.09.09. 08:38:51

@Pan Modry:
Magyarországon minden parlamenti párt baloldali, sajnos, a Fidesz viszont ezen belül is balra áll.

Fejesrob 2014.09.09. 08:39:02

@Pan Modry: Na most a jobboldaliságnak nem sok kritériuma van. Az egyik, az ún. polgári értékek védelme, a másik a nemzeti érdekek védelme.

Mivel bel és külföldön eleve ezekért támadják Orbánékat, nem tudom mi baloldali bennük.

Fejesrob 2014.09.09. 08:40:00

@nu pagagyí: Ja, értem. Gondolom, a zsidó munkásőr Zoltai azért lett tanácsadó náluk, hogy a zsidókat egyszerűbben lehessen irtani.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 08:44:49

@Pan Modry: @diszkriminans:

A bal-jobb tengely önmagában nem elég. A legtöbb kategorizáció 2, sőt három tengelyt használ.

A leggyakoribb: a bal-jobb és konzervatív-liberális felosztás.

Magyar példák:
Fidesz: baloldali és konzervatív
ballibek: jobboldali és liberális
Jobbik: baloldali és konzervatív
LMP: baloldali és liberális

Zöldpardon 2014.09.09. 08:47:44

@nu pagagyí: Csányitól éppen most veszik el a bankját.
Több, mint 200 milliárdos veszteséget okoz a devizahiteles csomag az OTP-nek!
Csányinak eközben egy szavát sem hallod, amiben kritizálná a Fideszt.
Csányi nem akar, vagy nem mer politizálni.

Zöldpardon 2014.09.09. 08:54:30

@maxval a bircaman: Szembeállítod a konzervatívat a liberálissal, pedig szerintem lenne helye egy jobboldali konzervatív-liberális pártnak Magyarországon.

diszkriminans (törölt) 2014.09.09. 08:57:16

@maxval a bircaman:
Igen, ismerem ezt a felosztást, de ha Nyugat-Európai értelemben nézzük, akkor a "ballib" sem jobboldali és nem is liberális, hanem enyhén baloldali és liberális-konzervatív tengelyen valahol középen van. Nem dumában értem, mert őszintén szólva az ő 8 évükből nem nagyon emlékszek liberális vagy jobboldali intézkedésekre, csak dumára.

2014.09.09. 09:00:18

@maxval a bircaman: A Fidesz nem kommunista gyökerű. Annak idején a Fidesz volt az első antikommunista ellenzéki párt. "
Ááááá, dehogy! Isten minek adott birkának klaviatúrát? Pozsgai elvtárs!

Fejesrob 2014.09.09. 09:00:24

@maxval a bircaman: Ennek szerintem nem sok értelme van, mert most vagy az öndefiniciót fogadjuk el, vagy pedig azt, ami kormányzás esetén látszik.

Ráadásul az, hogy pld. mi baloldali, liberális, maguk az érintettek is érdekeik szerint állapítják meg.

Alapjában véve ma már az atlanti befolyás mértékéről van szó, ami azért kellemetlen, mert periféria lévén itt sokkal durvább beavatkozási módszerek is megengedettebbek mint a centrumban.

diszkriminans (törölt) 2014.09.09. 09:00:39

@maxval a bircaman:
A másik, hogy Magyarországon a fideszesek és a jobbikosok, ha megkérdezed, mit értenek jobboldaliság alatt, akkor amit mondanak, az valójában a nacionalizmus és a konzervativizmus egy fajta fura keveréke.

@Zöldpardon:
A konzervatív-liberális párt azért nem lehetséges Magyarországon, hogy amellett, hogy nem szavazna rájuk senki, Magyarországon nincsen hagyománya a liberalizmusnak, ilyen párt viszont csak így lenne lehetséges.

diszkriminans (törölt) 2014.09.09. 09:02:29

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Pedig abban igaza van, hogy a Fidesz nem kommunista gyökerű, Pozsgai sosem volt a Fidesz belső embere, a belső emberek viszont tényleg antikommunisták voltak. Pont ezért nagyon undorító, hogy ma meg kommunista nézeteket vallanak.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 09:03:13

@Zöldpardon:

A konzervatív-liberális a konzervatív alváltozata, azaz ez NEM liberális semmiképpen.

Politológiai szempontból mindkét fő lengyel párt konzervatív.

Az, hogy ki hol van a konzervatív-liberális tengelyen, alapvetően attól függ mi az álláspont a társadalompolitikai kérdésekben. Pl. vallás, abortusz, homokosok, stb.

Míg a bal-jobb tengely meg jellemzően a gazdaságpolitikai hozzáállás függvénye.

Fejesrob 2014.09.09. 09:03:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Attól, hogy neked nem sok infód van ebben az ügyben, még akkor is így van, ha a Fidesz ma már elég sok volt kommunistát is foglalkoztat. A Fidesz antikommunistább volt mint az SZDSZ, mert a Kádár rendszerrel való az együttműködés összes formáját elutasította.

Nézz utána, a birkán pedig elgondolkodnék.

Pan Modry 2014.09.09. 09:04:34

@Fejesrob:

ezek kozul a fidesz ket dolgot nem teljesit csak, nem vedi (hanem egyenesen inkabb rombolja, akarcsak a baloldal korabban)a polgari ertekeket, es nem kepviseli megfeleloen a nemzeti erdekeket.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 09:05:20

@diszkriminans:

Történelmi sajátosság, hogy szinte mindenhol Kelet-Európában, ahol a volt kommunista állampárt tényező maradt, mindenhol erősen jobbra ment. Az MSZP pl. a Szocintern jobbszárnyán van minden szempontból.

Pan Modry 2014.09.09. 09:07:36

@maxval a bircaman:

a tobbtengellyel egyetertek, de az itt kommentelok nem kis resze akkora segghulye hogy a modellt egyszerusiteni kell.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 09:07:49

@Fejesrob:

Ez más kérdés.

A Fidesz jelenleg kétségtelenül pozitív szerepet tölt be, Mo. először hosszú ideje racionális, nyugodt, mértéktartó külpolitikát folytat. Ez kétségtelen érdem.

De ez nem ad felmentést a Fidesz elég sok baromságára más területeken.

Fejesrob 2014.09.09. 09:13:01

@maxval a bircaman: Azért Orbánék elég rendesen kényszerpályán vannak. Ehhez képest meglepően jók. Említeném pld. a magyar-orosz-EU-s viszonyt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 09:14:58

@diszkriminans:

Ez így van.

Mo-n az igazi választóvonal a "nemzeti" kérdés. Ha nacionalista vagy, akkor jobboldali vagy, akkor is, ha egyébként marxista nézeteket vallsz. Míg ha nem vagy nacionalista, akkor meg baloldali vagy, akkor is ha egyébként ultraliberális antimarxista gazdasági elképzeléseid vannak.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 09:16:45

@diszkriminans:

"A konzervatív-liberális párt azért nem lehetséges Magyarországon"

Tény. Aki eddig megpróbálta, elbukott. Lásd MDF, mely igyekezett konzervatív társadalmi nézeket kombinálni liberális gazdasági nézetekkel.

Novecento · http://novecento.blog.hu/ 2014.09.09. 09:19:02

Eléggé úgy fest, hogy néhány év késéssel ugyan, de egyértelműen a lengyel minta szerint alakulnak a dolgok nálunk is. A baloldal nem sok jóra számíthat ebben a felállásban!
Egy nyugatbarát konzervatív párt lehetne a Fidesz ellensúlya, de Simicska nem képes ilyet létrehozni! Ilyen párt csak a Fidesz kettészakadásával jöhetne létre.

Fejesrob 2014.09.09. 09:24:17

@maxval a bircaman: Ezzel viszont egyetértek. A baloldal válságát éppen az okozza, hogy a liberálisok elég rendesen befolyást szereztek és a liberális mindent a saját képére alakít, ami a tönkretétellel egyenlő. Kb. mint egy vírus.

Ez a baloldaliak többségének nem felel meg, ezért leváltak. Az MSZP-ben felismerték ezt, de már későn, a liberális vírus onnan már kiirthatatlan, a "beteg" haláltusáját vívja.

Mo.-n az egyetlen közös pont a nemzeti jelleg és érdek. Ahogy pld. a lengyeleknél is.

Fejesrob 2014.09.09. 09:25:38

@maxval a bircaman: Az MDF bukásával az SZDSZ egyszerűen megvette Dávidékat. Nincs semmiféle tudatos ideológia emögött. Ezek egyszerűen eladták az MDF-et.

Fejesrob 2014.09.09. 09:27:50

@Novecento: Orbánék is nyugat-barát párt. A legkomolyabb befektetőink USA és német cégek.

A szélsőséges zsidó lobbinak van baja velünk, miután a választás miatt kihullottak itteni képviselőik.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 09:32:54

@Fejesrob:

Ennek oka sok tekintetben pszichológiai.

Az MSZP vezetése eredetileg MSZMP-vezetőség volt, azaz kommunisták. Ezek az emberek pánikszerűen menekültek minden kommunizmustól aztán, s e pánikszerű menekülésben annyira jobbra jutottak, ahol nyugaton jellemzően a centrista liberális pártok vannak, s nem a középbal szocdemek.

Egy jó példa a rezsicsökkentés. Nyugati szocdem párt sosem süllyedne oda, hogy a monopolista szolgáltatók oldalára álljon e kérdésben, ez ugyanis nem szocdem, hanem liberális álláspont. Mo-n viszont minden ballib azonnal és habozás nélkül foglalt el e kérdésben ultraliberális álláspontot.

Lengyelországban ugyanez történt. A posztkomcsi párt annyira liberális lett, hogy a szociális témát a jobboldal egy része vette át. A "baloldal" lett a tőke védője, a "jobb" meg a bérmunkájé.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 09:34:22

@Fejesrob: Az MSZP az SZDSZ által kitaposott úton halad, amiről már nem lesz képes letérni.
Az SZDSZ-hez hasonlóan mára az MSZP-nek is sikerült olyan kilátástalan helyzetbe manővereznie magát, ahonnan már nincs igazán jó lépés a számára.
Ez már az agónia, innen nincs visszaút!

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 09:54:48

@maxval a bircaman: Az MSZP nem baloldali, hanem neoliberális párt lett a rendszerváltás után.
Azzal biztosították a túlélésüket, hogy a nemzetközi nagytőke legbiztosabb hazai kiszolgálójává váltak.
Ebben a szerepben annyira jól teljesítettek, hogy rendkívül sokáig élvezték a külföld támogatását.
Ennek az árát kell most megfizetniük belföldön.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.09.09. 09:56:39

"A Fidesz politikájának lényege a problémák megkeresése és megoldása" :DDDDDDDDDDDDDD
A Fidesz politikájának lényege a hatalom bármi áron való megszerzése és megtartása, valamint a közpénzek sosem látott méretű lenyúlása. Úgy tűnik, hogy egyre kevesebb ellopható dolog maradt, így el kellett kezdeni marakodni a koncon. :)

egyetmondok 2014.09.09. 10:02:13

A Fidesz szó szerint kénytelen létrehozni a saját ellenzékét,mert hogy olyan,de olyan minősíthetetlenül szar a meglévő, hogy az csak na...
S majd egyszer ez az ellenzék akár szépen le is váltja a Fideszt,ha már elég ügyes,okos, szervezett,stb.,mint az őt létrehozó Fidesz.
Valahogy így?

Pan Modry 2014.09.09. 10:05:30

@maxval a bircaman:
a monopol szolgaltatok oldalara allni nem liberalis allaspont, a liberalisok allaspont a verseny!
Eppen ezert Magyarorszagon liberlisnak nevezni az mszp-t vagy anno az szdsz-t arra utal hogy valaki nem ismeri a liberalis szo jelenteset.

2014.09.09. 10:05:53

@bölcsészmérnök: A fasizmus igazi örökösei ugyanis a szélsőséges liberálisok, akik roppant kedvesnek és progresszívnek gondolják magukat, de mégsem képesek semmilyen a sajátjuktól eltérő véleményt tolerálni. "

Azért meghatározni a liberalizmust, mint progresszív , elég szűklátókötűségre vall.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 10:06:56

@Pan Modry:

Mindenesetre ez semmiképpen sem baloldali álláspont, ez a lényeg.

2014.09.09. 10:08:13

@bölcsészmérnök: Azzal biztosították a túlélésüket, hogy a nemzetközi nagytőke legbiztosabb hazai kiszolgálójává váltak. "
És a fidesz épp most támogat 100 milliárddal egy nemzetközi nagytőkést... akikkel még Gyurcsány tárgyalta le a gyáralapítást...
Ennyit a logikai vonaladról.

2014.09.09. 10:09:18

@maxval a bircaman: Mindenesetre ez semmiképpen sem baloldali álláspont, ez a lényeg. "
Nagyon merev kritériumok mentén gondolkozol.

2014.09.09. 10:13:23

@bölcsészmérnök: " miből fogja finanszírozni Magyarország azt a pluszkiadást, eszközbeszerzést, amit vállalt a NATO-csúcson. Kövér kifogástalan válasza az volt, hogy nem is kell növelnünk a költségvetés honvédelemre szánt százalékos arányát, elég hozzá a gazdasági növekedésünk: több pénz ugyanannyi százaléka több pénz, mint kevesebb pénz ugyanannyi százaléka. "

Fényes logika, nem? Hiszen a védelmi kiadásoknak el kell érnie a 2%-ot. De a fidesz szerint a 2% az magasabb GDP-nél elég, ha 0,8%.

És ilyenek vezetnek téged...

2014.09.09. 10:14:35

@bölcsészmérnök: Miért gondolod, hogy az a köny a bölcsek köve? Hogy csupa alapigazságot tár föl? Hogy a liberalizmus csak szélsőséges formában létezhet?

Boka1 2014.09.09. 10:17:29

Bandaháború.... Nekem a legmeglepőbb az volt, amikor az egyenlitő blogos fickó kipakol, hogy a Habony meg a Rogán az összekötő az oligarchák között. Ezen a szinten már nincs jobb -és baloldal. Ez csak a szavazóknak szól. Mint ahogy a fidesz szavazók lettek kőkemény baloldaliak, a liberálisok lettek nagyon kevesen. Persze az kérdés, hogy az egykori kommunista nómenklatúra és külföldi tőke a Csányi-Orbán vagy a Simicska-Kóka-Bajnai vonal mögé áll. Ha az ország jövőjét nézem, jobb lenne megegyezniük.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 10:18:23

@maxval a bircaman: ès mit szòlsz ahhoz, hogy a jobbikbòl lesz egy normàlis jobboldali pàrt, a fidesz igazi ellenzèke?

2014.09.09. 10:18:43

@bölcsészmérnök: "hogy éppenséggel a progresszivizmus és nem a konzervativizmus szellemi gyökerei azonosak a fasizmuséival. Ez a dühös, szokatlan és perlekedő mű a jó szándékú liberális barátságos ábrázata mögé tekint, és közben prekoncepcióinkat is leleplezi. "

Szerintem neked is prekoncepcióid vannak. Ezekre válasz ez a könyv, persze ez egy eszmefuttatás, de te Bibliaként kezeled...
Már régen megállapították, hogy a kommunizmus közel áll a fasizmushoz. Miért lenne a fasizmus konzervatív? Miért lenne liberális? Szélsőségekről beszél a könyv.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 10:18:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: Termelő beruházásokra szüksége van az országnak.
A külföldi nagytőke monopolhelyzetbe segítésének a magyar piacon nincs értelme!
Ez utóbbi nem hiba, hanem bűn!

2014.09.09. 10:23:57

@bölcsészmérnök: @maxval a bircaman: Marhaság, nincs olyan, hogy kirekesztő liberalizmus. Aki nem toleráns, az nem liberális, ez ilyen egyszerű.

A liberalizmusnak semmi köze nincs a fasizmushoz, minden hasonló híresztelés marhaság. Az, hogy egy liberális fellép az uszítók, a rasszisták ellen, az nem a tolerancia hiányát mutatja, hanem éppen ellenkezőleg, azt követeli meg másoktól is.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 10:25:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem vezetnek engem. Ha ezt mondta Kövér, akkor tévedett.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 10:26:55

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Mi a baloldaliság fő kritériuma? A bérmunka, a kisember védelme, szemben a gazdaságilag erős tőkésekkel.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 10:28:30

@iii:

A liberalizmus nem jelent toleranciát. A liberalizmus egy politikai ideológia. Lehet toleráns és intoleráns is.

Figyeld meg: az átlag liberális igencsak intoleránssá válik azokkal szemben, akik egyes liberális eszmék ellen lépnek fel.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 10:29:43

@maxval a bircaman: ès nàlunk ennek mi az esèlye, hogy a jobbik mèginkàbb közèpre tolòdik, ès mondjuk 5-10èven belül jobbkonzervatìv pàrt lesz, zsidòzàs/cigànyozàs nèlkül?
Ehhez kellenek szemèlyi vàltozàsok?
A legvèresszàjùbb nàcik ki kell hulljanak.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 10:30:10

@iii: Intoleráns kirekesztő liberalizmus = liberálfasizmus

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 10:31:26

@maxval a bircaman: pontosan.
Csak addig vagyok rendkìvül elfogadò veled, ameddig egyetèrtesz velem.
Anyukàm mondta mindìg:
"Majd akkor fogyòkùràzom, ha jòllaktam."

Pan Modry 2014.09.09. 10:37:15

@maxval a bircaman:

nana, peldaul a holland liberalisok igencsak intoleransak azokkal a bevandorlokkal akik a saria szerint itelkeznek, elutasitva a holland torvenyeket. Es igazuk is van, akik a saria szerint akarnak elni huzzanak a picsaba Hollandiabol. Ez egy ertheto, es tisztelendo liberalis allaspont.

2014.09.09. 10:37:18

@bölcsészmérnök: Termelő beruházásokra szüksége van az országnak.
A külföldi nagytőke monopolhelyzetbe segítésének a magyar piacon nincs értelme!
Ez utóbbi nem hiba, hanem bűn! "
Értem. Viszont a barátok monopol helyzete az rendben van...
Az Apollo kvázi monopol helyzetbe kerül, a gyártás volumenét tekintve.

2014.09.09. 10:38:59

@maxval a bircaman: Mi a baloldaliság fő kritériuma? A bérmunka, a kisember védelme, szemben a gazdaságilag erős tőkésekkel. "
Viszont ez kurvára nem azonos a liberális jelzőkkel...
Akkor most döntened kéne. Ugyanis a hitleri nácizmusra igaz.

Pan Modry 2014.09.09. 10:39:14

@bölcsészmérnök:
akarcsak a magyar nagytokenek barmiben is monopoliumot adni...

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 10:39:25

@Könnyen elkaptuk, uram!: mit kukacoskocc??
2008ban mèg kiutàltuk őket, most meg nem.
Szìjjàrtò 2008ban mèg az orosz nagykövetsèg előtt làzadozott, most meg az oroszok a nagy baràtaink.
nem èrted??
Èn sem.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 10:41:29

@Könnyen elkaptuk, uram!: A monopólium olyan céget jelent egy piacon, amelynek nincsen versenytársa.
Az Apollo tehát nem monopólium.

Pan Modry 2014.09.09. 10:41:43

@Sexual Harassment Panda:

ez huleseg, peldaul en biztos nem dugnek ferfival, de ha valaki ezt csinalja, az engem nem zavar. Sot, az sem zavar ha az utcan kez a kezben jarnak, ez az ami nem eri el az ingerkuszobomet.

A tefajtad viszont az aki mindenbe bele akar pofazni, es masoknak eloirni azt mit hogyan csinaljanak, hogy mi a jo es mi a rossz stb...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.09.09. 10:44:47

@Pan Modry: Nagyon igaz! Én pl. könyveket sem tiltanék be, mindenki olvasson azt, amit szeretne...
(Mondjuk én nem csak a legnagyobb demokrata, hanem a legnagyobb liberális is vagyok).

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 10:46:03

@Pan Modry: Így van! A hazai nagytőkének sem szabad megengedni, hogy monopol helyzetbe kerülhessen.

2014.09.09. 10:47:41

@bölcsészmérnök: Mivel Kövér az ország vezetéséhez tartozik, de, igen, vezet téged is. Hacsak nem külföldön élsz, és nem vagy magyar!
Egyébként iii-nek van igaza: te, aki nem vagy liberális, adsz egy értelmezést a liberalizmusra. Magad is érzed, hogy ez nem teljesen korrekt, ezért jelzővel látod el.
Aztán a kritizálók oly jellegzetes hibáját követed el: a saját magad által felállított kritériumoknak nem megfelelő liberalizmust kritizálod. Összemosol dolgokat.
Konkrét példa: a jobboldali hozzászólók a demokratizmust és a liberalizmust is azért kritizálják, mert nem fogad és tűr el mindent .
Miért kéne? Az az anarchia.
Mindkettő körülírt elvárásrendszerrel dolgozik. Törvényei vannak. Aki ennek nem felel meg, azt kizárja, üldözi. Egy szexuális bűnöző börtönben kell, hogy végezze. Nem a demokrácia jellemzője a feltétel nélküli tolerancia,. A liberalizmusé sem.
A különbség a társadalom vezetésében, ideológiájában van. Neked, mint konzervatívnak, kell egy egyszemélyi vezér. Ideológiailag mondjuk Isten, társadalmilag mondjuk király...
Aki ezek kiválasztott képviselői, azok meghatározzák a jogokat és követelményeket. Te meg örülsz, mert jobbágy lehetsz!

2014.09.09. 10:49:53

@bölcsészmérnök: Azért írtam, hogy kvázi monopólium. Ismered a szó jelentését? Esetleg adjak egy hivatkozást, hol tudsz vásárolni értelmező szótárt? A Librinél nincs?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 10:50:37

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Persze, hogy nem. A liberális lehet baloldali és jobboldalis is. Ugyanígy egy baloldali vagy jobboldlai lehet liberális és konzervatív is.

2014.09.09. 10:51:10

@Sexual Harassment Panda: Már hogyne érteném! Aki többet fizet, az a barátom!

egyetmondok 2014.09.09. 10:51:16

" Ha nincs ellenzék, akkor teremteni kell! Miért ne segíthetne Simicska Lajos egy nemzeti minimumra épülő ellenzéki magatartás megteremtésében, ha már a balliberálisok erre képtelenek voltak? " ---

mit tekintsünk nemzeti minimumnak?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.09.09. 10:52:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Aki ezek kiválasztott képviselői, azok meghatározzák a jogokat és követelményeket. Te meg örülsz, mert jobbágy lehetsz!"
Szóval egy full liberális kormányban nem a kiválasztott képviselők határozzák meg a jogokat és a követelményeket? Mindennap mindenről népszavazás van, vagy mi? :)

oszt jónapot 2014.09.09. 10:53:27

@Sexual Harassment Panda: Dehogy lesz. Náci faszkalapok gyülekezete.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 10:53:43

@Pan Modry:

Pedig nem. Egy liberális nem tehet különbséget szokásosok között, nem mondhatja, hogy a holland társadalmi szokások jók, a marokkóiak meg rosszak. Ez nem liberalizmus. Akkor ezen az alapon a gyarmatosítók is liberálisok voltak, hiszen nem tűrtek más saját értékrendjükön kívül, jóhisszemmel téve ezt, hiszen meg voltak győződve, hogy a leigazáttaknak nagyon jó lesz, ha átveszik a gyarmatosítók értékeit.

2014.09.09. 10:56:39

@maxval a bircaman: A hatalom a pénz determinálja a politikát. Az ideológiai keretek csak máz. Szofisztika. Vulgárisan szarrágás.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.09. 11:02:02

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ez tévedés. Számtalan dolog van, amit nem a pénz diktál.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:02:56

@Pan Modry: nem.
Birca jò mùltkor belinkelt egy oldalt, ahol kitöltesz egy sok kèrdèsből àllò tesztet, ès a vègèn kiderül a politikai felfogàsod.
(Valaki ùjra belinkelhetnè az oldalt)
Ès az jött ki, hogy
Èn ritka liberàlis felfogàsù vagyok.
Engem kb semmi sem zavar, az sem ha valakinek màs a vèlemènye.
Èlni ès èlni hagyni.
Amit a bùzàkròl mondtàl az èn vèlemènyem szerint:
Homokosok
1.Mindenki azzal kùr akivel akar, csak legyenek 18èvesek minimum, ès mindkèt (vagy több) fèl sajàt akaratàbòl tegye.
2.Ùgy nyaljàk-faljàk egymàst az utcàn, ahogy akarjàk.ha engem zavar, nem nèzek oda.
3.Ùgy vonulgathatnak ahogyan jòl esik, ha nekem nem tetszik, nem megyek arra.
4.Hàzassàg.
Mindenki azzal hàzasodik akivel akar.Ha akar fèrfivel, ha akar nővel, vagy egy doboz fèkezett habzàsù mosòporral, magànügy.
5.Gyerekvàllalàs.Engem nem zavar.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:08:34

@oszt jónapot: igen, igazad van.De èrdekes mòdon mèg 2010ben azonnal ki kell lèpni az eubòl, 2012ben nèpszavazàst kell kiìrni, tavaly màr csak csatlakozàsiszerződèst kell mòdosìtani, mùlt hònapban meg màr eu-s pènzből kell a metròt meghekkelni.
A kurucon mindig csodàlkozok, hogy 2 jòìzű zsidòzàs/cigànyozàs között istenre hivatkoznak, csak ùgy jòkeresztènyi alapon.
Ès persze a jobbik nem nàci, a zsidògyűlölet teljesen normàlus, a HVIM, torockaical, meg tyirityànnal sem nàci, àdehogy.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 11:09:06

@egyetmondok: Az ellenzék a saját maga által előidézett válságával van elfoglalva.
Ellenzékre viszont szükség van.
Az a kérdés, hogy honnan nőhet ki egy új ellenzék?
Ez az írás azt veti fel, hogy Simicska lehetne a kormány jobboldali ellenzéke. Ez persze csak egy felvetés, sok más szcenárió is elképzelhető.

A nemzeti minimumra azért lenne szükség, hogy ne mindig az alapvető értékek megkérdőjelezésével induljanak a viták, és ne kelljen az országnak ciklusonként új irányt szabni.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.09.09. 11:13:17

@bölcsészmérnök: "Simicska lehetne a kormány jobboldali ellenzéke. Ez persze csak egy felvetés, sok más szcenárió is elképzelhető."
Miért is? Nem tudom ez valami becsípődés, ha valaki sok pénzt tud összelopni, akkor egyből qrvajó politikusnak is képzeli magát, a sok proli meg beszopja, hogy "szakértő". Mondjuk a lopásban tényleg az! :)
Olyan, mint amikor egy szépségkirálynőt sokan megd*gnak és egyből énekesnőnek képzeli magát... :)

oszt jónapot 2014.09.09. 11:17:26

@Sexual Harassment Panda: Próbálnak szavazókat lenyúlni a fidesztől. Sikerül is nekik valamennyire. De attól még nácik maradnak.

deruyter 2014.09.09. 11:18:40

Szerintem műbalhé az egész. Vagy talán annyi, hogy Viktor belátta, hogy több egymással versenyeztetett oligarcha jobb, mint egy. Egyre többen dörgölőzn ek oda, egyre több a kifizetendő szerviens. Nem lehet a "párt és klientúra építés közpénzből" egy csatornán végezni, kell több is. Simicska legfeljebb kevesebbet kap, de kevesebbet is kell majd leadnia. Meg hát az önkori előtt jól is jön, ha látszólag lerázza magáról legalább azt a bélyeget, hogy haveroknak talicskázzák üzemszerűen a pénzt. Aztán az önkori után minden folytatódik ugyanúgy. Elvesz az egyik kezével egy kicsit, a másikkal meg ugyanúgy tolja, mint eddig. Ne legyünk már ennyire naívak.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 11:19:58

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!: A politikacsináláshoz sok pénzre és támogató médiára van szükség. Ezért került szóba Simicska.
Esetleg valami hatalmas ötlettel, vagy zseniális húzással lehet csak ennek a hiányát megkerülni.

belekotty 2014.09.09. 11:20:15

Ekkora baromságot régen olvastam.
Fogy a pénz és megkezdődött a tülekedés a kiüresedő kondér körül, ennyi.
Csak rá kell nézni az államadósság adatokra és nyilvánvaló hogy gond van.
A fidesz alatt a nettó államadósság 64-ről 76 százalékra kúszott.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:20:31

@oszt jónapot: sztem az mszp-től több szavazòt nyùlnak.Sok protestszavazatot kapnak, olyanoktòl, akik nem jobbikosok, de jobbhìjàn oda szavaznak.Ilyen volt az àpr.6.-ai vàlasztàs 20%-a, utàna 1hònappal kèsőbb màr csak 15%.

belekotty 2014.09.09. 11:21:44

@Sexual Harassment Panda: Ajaj. Akkor birca mingyá kitalájja hogy téged is beszippantott a homokos lobbi.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:24:10

@belekotty: hazucc! Csùsztacc!
Fideszbèrencevagy?
Az ùgy van, hogy rettenetesen harcolunk az àllamadòssàg ellen, ès 78%-ròl felcsökkent 85% ra!
Pont ùgy mint az 1.000.000 ùj munkahely, amiből màr 800.000 megvan:500.000 kűfődön, 200.000 közmunkàs.
Ha te eztet nem làtod, akkor te nem kapaszkottàl a gyorsnaszàdon, ès a korlàtba verted a fejedet!

belekotty 2014.09.09. 11:24:28

"Miért ne segíthetne Simicska Lajos egy nemzeti minimumra épülő ellenzéki magatartás megteremtésében, ha már a balliberálisok erre képtelenek voltak? "
- Hmmm.. tisztára mint az állampártban. Ahol szépen alkottak vagy hagytak kifejlődni egy szolid ellenzéket. Tisztára a 80-as évek.
@bölcsészmérnök: persze akkor még a csattogós lepkét tologatta.

durbintss 2014.09.09. 11:25:36

Az nagyjából mára egyértelművé vált, hogy a balliberális oldal politikailag halott. A kérdés csak az, hogy mi fogja betölteni a helyét. Az általános jobboldali eltolódás jegyében az lenne a logikus, hogy egy új mérsékelt jobboldali párt igyekezne begyűjteni a felszabaduló szavazók szimpátiáját. Csak az a baj, hogy nem látszik egy ilyen párt létrejötte. A jobbik nem töltheti be ezt a szerepet mivel nem tud megszabadulni a szélsőséges stigmától. A lengyel modell még nem valósult meg nálunk. Vajon miért nem is mire lehet számítani ?

belekotty 2014.09.09. 11:26:47

@Sexual Harassment Panda: Bocsi, próbáltam vizisielni a gyorsnaszád mögött, de csak megzavartam a Mariana árok lent lévő kutatóit.

belekotty 2014.09.09. 11:28:27

@durbintss: "z nagyjából mára egyértelművé vált, hogy a balliberális oldal politikailag halott. "
- Nem nem. Azok politikai halottak, akik ennek hazudják magukat. Az elaggott emeszpé, a Gyurcsány csapat, stb.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:28:59

@belekotty: sajnàlom, èn ezt ìgy gondolom.
Szerintem az, hogy konfliktusok vannak emberek között, az teljesen normàlis.Mindenki a sajàt èrdekeit nèzi, van olyan, hogy időnkènt több ember èrdeke ugyanaz, de az ellentètek/konfliktusok teljesen normàlisak.
Ùgy kell őket megoldani, hogy mind2fèlnek elfogadhatò legyen, ès kèsz.
Nekem van 1 vèlemènyem, de elfogadom hogy màs màskèpp gondolhatja.Nem gond addìg, ameddìg ebből egyikünknek komoly baja nem lesz.

egyetmondok 2014.09.09. 11:30:24

@bölcsészmérnök:
Én olykor komolyan veszem,amit Orbán mond. Nincsenek alapvető értékek,ti.az ideológiák korának vége...Orbán szerint.
Tehát nincsen olyan sem,amit írsz, hogy valami alapvető politikai értékben kéne megegyezni, hiszen az alapvető érték más nem lehet,mint alapvető politikai érték,amely pedig nem létezhet valamely ideológia,közösségi - politikai erkölcsi célkitűzés,stb. nélkül.

Abban persze igazad van,hogy nem jó,ha ciklusonként új politikai,társadalmi és gazdasági rendszert vezetünk be,de, hát Istenem,itt 2010 után más már nem nagyon lehet.

(S én azt hiszem,hogy inkább itt a mai ellenzék nagy dilemmája: teljes rendszert kell tudni váltani,ha a Fideszt bárki - akár Simicska Lajos elképzelhető új pártja - valami választási versenyen le kívánná győzni. A parlamenti váltógazdaságnak a Fidesz 2010-ben végett vetett. Rendszerváltások sora következik,következhet,ki tudja meddig,érdekes módon most nem külső katonai erőszak eredményeként,mint a magyar 20.században,hanem belső okok miatt.)

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:30:27

@belekotty: mostmà' ne mosakodj!
Szàllj magadba qrva gyorsan, mosd ki a p.fàd szenteltvìzzel, ès tèrj +!

belekotty 2014.09.09. 11:31:11

@Sexual Harassment Panda: De ha te elfogadod a homoszexualitást, akkor te rohatt ballib vagy, akik beszippantott a homoklobbi - birca szerint.

büszke illiberális antidemokrata (törölt) 2014.09.09. 11:32:18

na igen, Magyarországon egyszerűen bal és jobboldalinak nevezni egyes pártokat nagyon leegyszerűsítő és félrevezető

pláne, ha a nevükből indulunk ki, ami olyan messze áll a valóságtól, hogy már figyelni se érdemes rá

a szoci már rég nem balos, csak sokáig építeni tudott a munkásőr nyuggerek, házmesterek, Kádár-nosztalgia örökségére, a 3,60-as kenyér bűvöletében élő öregekre, akik bárkire szavaznának, aki a fiatalságukra emlékezteti őket

a liberális SZADESZ nem a szabad versenyt pártolta, hanem a rablógazdálkodást, liberalizmusa kimerült a devinacia pártolásában, pedig én liberálisnak vallom magam, de a SZADESZ-hez sose akartam, hogy közöm legyen
a liberális jelző miattuk lett szitokszó Magyarországon

a Fidesz nem fiatal, nem fiatalos, nem progresszív, egy szélsőliberális, keresztényellenes vonalból indult, majd átvedlett savanyú kispolgáriba, most meg kereszténynek nevezi magát és illiberális eszméket valló autoriter rendszer épít a maga oligarcháival, kegyenceivel

én inkább opportunistának mondanám a magyar politikai elitet, semmilyen elv nem jellemző rájuk, szélkakasok, ad hoc átírják a pártjaik szlogenjeit, programjait, értékrendjét
a nevüknek hinni nem lehet

én inkább külföldön szavaznék, ott legalább a pártokról nagyjából tudható, hogy milyen helyet foglalnak el a politikai palettán

Schiffer jól mondta, ezek a nagy demokratikus ellenzékiek 2018-ban se fogják leváltani Orbánt

mondjuk Schiffer se, de ezt legalább tudja magáról

belekotty 2014.09.09. 11:32:22

@Sexual Harassment Panda: Próbáltuk a gyorsnaszáddal szentelt vízben is, csak a kormányos arca nem fért be a templomba.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 11:32:47

@belekotty: A lényegen nem változtat, hogy kit minek hívunk. Az MSZP/Együtt/DK halottnak tekinthető.
Ezek sohasem lesznek képesek Orbánt leváltani.
Mára inkább Orbán támaszává váltak.

oszt jónapot 2014.09.09. 11:36:54

@bölcsészmérnök: Persze. de ez önmagában miért is jó nekünk? Bár az, hogy két exkommunista párt helyett csak egy van, az valóban üdvözlendő. Műr csak a fidesznek kéne eltűnni és akkor végre megkezdődhetne a rendszerváltás.

belekotty 2014.09.09. 11:37:56

@bölcsészmérnök: És? Ebből nem következik az amit te szeretnél, hogy az oligarchák marakodását a pénzen, te valamilyen új ellenzék szerveződésének szeretnéd beállítani.
Az egész jelenlegi ellenzék teljesen nullává vált, elhasználódott nevekkel, arcokkal. Ez egyre veszélyesebb így Orbánnak. Mert ha jön egy új, akkor ezek már nem fognak labdába rúgni és már nincs méz a madzagra Orbánnak hogy megőrizze a zombi seregét. Ez a Simicska dolog pont azt mutatja, hogy egyre kevesebb a lové amint osztozni lehet.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:39:47

@büszke illiberális antidemokrata: én azért rá(juk) szavaztam.
A lyobbikot miért nem deiniálod?

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 11:40:46

@bölcsészmérnök: messze van még 2018, adíg még jöhet valami új.Én legalábbis bízom benne.

deruyter 2014.09.09. 11:45:07

Visszatérő hülyesége a jobboldali vagy inkább fidesz bérenc kommentelőknek, hogy a balliberálisok, vagy még inkább a liberálisok ugyanolyan türelmetlenek sőt intoleránsak a mássággal szemben, mint a nácik. Mivel nem igazán veszi a fáradságot senki, hogy ezt megcáfolja, megpróbálom én. Eleve kezdjük ott, hogy néhány műliberális, vagy minden bokorban holokausztot látó nem a teljes liberális népességet jelenti, mint ahogy nem tekinthető az összes fideszes Kövér Lacinak, vagy Balogh Józsefnek. Mivel magamat alapvetően liberálisnak vallom elmagyarázom, hogy miben áll a liberálisok intoleranciája. Egy játszótéri példával: A fideszes, vagy jobboldali konzervatív gondolkodásmódban többnyire meghatározott, hogy ki mit játsszon a játszótéren és, ha lehetőség van rá, akkor az erősebb gyerekek vagy akik többen vannak meg is mondják a többieknek, hogy ki mit játszhat. A liberális játszótéren meg mindenki azt játszhat, amit akar, amíg a másikat nem zavarja. ÉS itt jön a lényeg, én mint szülő,(vagy állam) ha azt látom, hogy van egy nagypofájú gyerek, vagy a gyerekek többsége meg akarják mondani valamelyik gyereknek, hogy mit játsszon vagy mivel játszhat, akkor én intoleráns vagyok az ő hatalmaskodásukkal szemben és ráveszem őket, hogy ne önkényeskedjenek. A jobboldal, de különösen a fidesz ebben a többség diktatúrájában hisz, mert a bizonytalanságot feldolgozni képtelen gondolkodásával nem képes feldolgozni, hogy egyszerre többféle játék folyik a játszótéren és emellett szeret mindig a legerősebb bandához dörgölőzni. Ennek tudati és lelki gyökereit is meg tudom érteni, de avíttnak és maghaladandónak tartom.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.09.09. 11:46:28

@belekotty: A jelenlegi ellenzék mellett nem kell összetörnie magát a kormánynak. Joggal érzik úgy a Fideszben, hogy nincs konkurenciájuk.
Senkinek sem jó ez így.
Én azt szeretném, hogy legyen valódi ellenzék, ami hatékony kontrollja tud lenni a Fidesznek.
Egy új ellenzék megszületése jobb kormányzásra ösztönözhetné Orbánt.

Fejesrob 2014.09.09. 12:10:34

Na végre, Orbánék feleszméltek és leállították Sorosékat. Most már csak annyi van hátra, hogy ki is rugdossák Sorost innen.

Nagy a pánik a libsiknél, az Indexen is, nem kevés pénzt kapott és osztott szét maga között pár magát függetlennek hazudó libsi belterjes csoport.

Mr. Rustical 2014.09.09. 12:11:42

Lengyelország és Magyarország teljesen más társadalmi közeg, aminek nagyon nyilvánvaló történelmi okai-gyökerei vannak, és ez nem fog 8-10 év alatt megváltozni.
A lengyel társadalom sokkal homogénebb, és nincs igazán jelentős társadalmi beágyazottsága a poszt-kommunista baloldalnak.
Magyarországon ezzel szemben nagyon jelentős szavazói tömegeket lehet megszólítani magyar-ellenes és vallás-ellenes retorikával, így az ultraliberális, hagyomány-ellenes politikai szerveződéseknek esélyük van hosszú távon is a váltópárti szerep betöltésére, még akkor is, ha ez ma ne látszik.
A lengyel baloldal gyengesége rendszer-szintű jelenség, a magyar baloldalé inkább csak a belső gyengeség eredménye.
A magyar közélet nem bír el egy "nemzeti minimumot" teljesítő váltópártot, egyszerűen mert Magyarországon nincs közmegegyezés a nemzeti minimumról.

Mr. Rustical 2014.09.09. 12:24:07

@Sexual Harassment Panda:
Ez nagyjából rendben van, kivéve a házasságot.
A házasság fogalmát nem tegnapelőtt találta ki a jogalkotó, hanem egy hagyományosan létező fogalom, ami egy férfi és egy nő egymásnak tett fogadalmát jelenti.
Ezt nem lehet önkényesen más tartalommal kitölteni.
Ettől függetlenül lehetnek a melegek élettársak, vagy találjanak ki maguknak valami más elnevezést, ha az nem tetszik. Örökbe fogadni úgy is lehet.

A meleg-házasság alapvető liberális elvet sért, mivel nagyobb sérelmet okoz a bevezetése a heteró házasok számára, mint a megtagadása a homo házasságra törekvők számára.

isapur 2014.09.09. 12:31:39

@bölcsészmérnök: Jó lenne, ha a miniszterelnök alapból képes/hajlandó lenne jobb kormányzásra. Például Darnyi Tamás akkor is tudott világcsúcsot úszni, amikor a többiek fél uszodányival voltak lemaradva.
Tartok tőle, hogy Orbán egyszerűen túl kisstílű, és mégha a tarkójába lihegne a (bármilyen) ellenzéke, akkor is inkább többet hibázna, mintsem javulna.
Végtelenül sajnálom, az országunk nevében, mert huszonegynéhány év még volt egy olyan illúzióm, hogy egy Orbánhoz hasonló fiatal, romlatlan, agilis, satöbbi fickó majd kihúzza a hajánál fogva, amit ki kell húzni.
Erre ebből az emberből csak annyi maradt, amennyinek most kinéz, egy pocakos drukker a lelátón. Mi meg küzdünk a stadion gyepén...

belekotty 2014.09.09. 12:32:11

@Mr. Rustical: "A házasság fogalmát nem tegnapelőtt találta ki a jogalkotó, hanem egy hagyományosan létező fogalom, ami egy férfi és egy nő egymásnak tett fogadalmát jelenti.
Ezt nem lehet önkényesen más tartalommal kitölteni."
- Nos, ebben egyetértünk. Engem nem zavarnak a homokosok, de egy több évezredes szentséget ne akarjanak már felforgatni!

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 12:33:49

@Mr. Rustical: " vagy találjanak ki maguknak valami más elnevezést.."
Igen, ez jó megoldás, szerintem.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 12:39:50

@belekotty: Jujj, ne kezdjük el!:)
Milyen házasság szensége?
Miért feltételezed, hogy egy azonosnemű pár nem tartja tiszteletben a házasságot?
Miért feltételezzük azt, hogy egy hetero pár tiszteletben tartja a házasság szentségét?
Mi köze a házasság tiszteletének ahhoz, hogy a házas felek egy, vagy többneműek?
Hány olyan példa van, hogy házasságban házasságtörés, nemi erőszak, gyilkosság történik?
Az nem számít?Pedig férfi/nő kapcsolatokról beszélünk.
Ugyanez a gyerkvállalás:
miért gondoljuk azt, hogy egynemű párok rossz , vagy különböző nemű párok jó szülők lesznek?
Szerintem s búzáknak/kétüteműeknek ugyanolyan jogokat kellene adni, mint a többieknek, nem szabad sem pozitívan, sem negatívan diszkriminálni.

isapur 2014.09.09. 12:48:11

@Mr. Rustical: Attól, hogy valamit régen vagy nem régen talált ki (egy) jogalkotó, még simán megváltoztathat egy másik jogalkotó. Pláne nem muszáj egy ilyen változásnak önkényesnek lennie. Milyen sérelmet okoz egy hetero házas embernek, hogy két buzi is összeházasodhat??? Az illető már házas, van párja, családja, mit érdekli bármilyen másik két ember kapcsolata??? A lányának kevesebb potenciális kérője lesz? Ha nem házasodhatnak össze a buzi férfiak, akkor sem fognak a lányára fanyalodni. Érthetetlen.

oszt jónapot 2014.09.09. 12:54:35

@Fejesrob: Hülye vagy te mint a seggem. Soros mellényzsebből megveszi a vajdát.

belekotty 2014.09.09. 13:01:55

@Sexual Harassment Panda: Nézd! A keresztény kultúrában ez a megszokott. Ahogy az is hogy ruhában járok az utcán és nem kúrogatok kisgyerekeket. A házasság a heteroszexuálisoknak egy szentség, buziknak ezt tessék békén hagyni!
Találjanak ki maguknak valamit, mondjuk buzulásság!

isapur 2014.09.09. 13:02:09

Egyébként a polgári házasságnak (gondolom a buzik ilyesmire vágynak elsősorban) miféle szentsége van? Csak mert a többségük válással ér véget, az abban részt vevő felek - hiába heterok - magasról szarnak a szentségre. Hozzájuk képest mennyi házasodni vágyó buziről beszélünk 1%? Vagy 2? Ez sértő, de a előzőekben taglalt 20-30-40% az meg nem. Ezt átlagos helyen képmutatásnak hívják.

belekotty 2014.09.09. 13:02:53

na szasztok! én kiszálltam... gdp-t kő termelni..

Fejesrob 2014.09.09. 13:04:24

@oszt jónapot: Legalább ne te írd seggfejkém. Az egyik legostobább ballibsi vagy.

isapur 2014.09.09. 13:07:35

@belekotty: Ebben a híres keresztény kultúrában fogant szentségbe belefér a házasságon belüli erőszak, a házastársi hűtlenség, és az elválás. De a seggbekuki már nem.
Isten bizony igazad van, ha buzi lennék, visítva menekülnék a keresztényi házasságtól, és valóban kitalálnék rá valami magasztosabbat, tartalmilag ez a fentiek tükrében nem lehet egy nagy feladat.

oszt jónapot 2014.09.09. 13:08:36

@Fejesrob: Tőled ez dicséret,Géza. :)

oszt jónapot 2014.09.09. 13:09:30

@belekotty: "A keresztény kultúrában ez a megszokott. Ahogy az is hogy ruhában járok az utcán és nem kúrogatok kisgyerekeket."
Mióta?

Blogger Géza 2014.09.09. 13:17:18

@Sexual Harassment Panda: Amúgy tényleg hazudik, szó sincs ilyesmiről, semmiféle erős növekedés nem következett be a nettó államdósságban 2010 közepe óta. Addig erősen emelkedett, akkor volt a csúcson, azóta csökken-hullámzik. Ábra:

www.portfolio.hu/gazdasag/mukodtek_a_trukkok_hogyan_is_csokkent_az_allamadossag_2.195461.html

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 13:17:38

@isapur: Pontosan ezt írtam én is.
Ha heterók házasságban csalják egymást, nemierőszak, stb, az nem gond, mert ők heterók..
érted?nem?én sem.

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 13:23:28

@Blogger Géza: maradjunk annyiban, a kormány hatalmas lózungjai nem működnek, nem csökkent az államadósság, nincsenek új munkahelyek, nincsenek befektetők,menekül mindenki aki teheti,befektetők, állampolgárok, szídjuk az eu intézményeit, de minden nap kiállunk a tagság mellett, a pénzt 2 marokkal várjuk, ad-hoc intézkedések vannak össze vissza, visszamenőleg is, ami ma kiemelt jelentőségű, az holnap teljesen kormányellenes lesz, az őrület a tetőfokára hág.
Rettenetes!
Remélem amíg ez az őrület nem múlik, nem kell hazamennem.

Fejesrob 2014.09.09. 13:32:12

@oszt jónapot: Persze, hogy az, hiszen tényleg ostoba vagy:)

isapur 2014.09.09. 13:32:16

@oszt jónapot: és nem kúrogatok kisgyerekeket."
Mióta?

Amióta lebukott egy rakás pap, hogy mégis. Most jó demagóg voltam, úgy látszik ragályos.

Fejesrob 2014.09.09. 13:33:53

@Sexual Harassment Panda: Persze. Orbánra nyilván azért szavaztak 2014-ben, mert erős a diktatúra. Szerintem sem kell még hazajönnöd.

isapur 2014.09.09. 13:35:22

@Fejesrob: Miért baj az, hogy a Soros (vagy bárki) pénzt ad annak, akinek akar. Az ő pénze, nem?
Vagy csak az a baj, amikor nem Orbánnak adja, hanem másnak?

5perc 2014.09.09. 13:35:53

Egyszerű embernek van ő, meg homogénen a kommunisták.
Egyszerű embernek van ő, meg akik nem látják a valóságot.
Hál istennek a jobboldalon sem csak egyszerű emberek vannak.

Fejesrob 2014.09.09. 13:47:14

@isapur: Miért nem baj az, hogy ez az USA-ban elég komoly bűncselekmény? Szerintem gondolkodj.

Segítek. Külföldiek pénzzel próbálják megváltoztatni Mo. politikai palettáját. Szerinted miért?

Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 13:50:13

@Fejesrob: Hol írtam diktatúrát?
Nem, nincs diktatúra.
Idiotizmus van, ami ma történik, annak holnap pont az ellenkezője fog.
Rohadteu, de ha nem adna pénzt, lehúzhatnánk a rolót.

belekotty 2014.09.09. 14:02:15

@Blogger Géza: Géza, Géza! Nettót írtam, te meg bruttóra hoztál adatokat. Ki is hazudik most?
Ráadásul a tied februári adat ez meg újabb.

index.hu/gazdasag/2014/08/22/teljesen_uj_trukk_kell_az_allamadossaghoz/

belekotty 2014.09.09. 14:09:44

@Fejesrob: "Külföldiek pénzzel próbálják megváltoztatni Mo. politikai palettáját."
- Hmmm.. szóval Soros ugyanezt tette, amikor oxfordi ösztöndíjakat finanszírozott az ellenzékben munkálkodóknak?

belekotty 2014.09.09. 14:10:11

@Blogger Géza: Na mi van Géza? Ki is hazudik?

Blogger Géza 2014.09.09. 15:13:17

@belekotty: Te. Mondom 2010-ben tetőzött a nettó is. Az általam belinkelt grafikonon nettó is rajta van.

De van szöveges adat is:

"Az államháztartás nettó tartozása 18 101 milliárd forint volt, a GDP 62,9 százalékát tette ki 2013 harmadik negyedévének végén."

nol.hu/gazdasag/mnb__tovabb_csokkent_az_allamadossag-1435471

Szó sincs semmiféle 76%-ra emelkedésről.

Blogger Géza 2014.09.09. 15:14:45

@belekotty: Jó, hát alap, hogy indexes újságíró cikkének gazdasági témában nem lehet hinni, olyan nincs, hogy egy grafikont meg tudjanak rajzolni vagy pláne értelmezni.

belekotty 2014.09.09. 15:20:19

@Blogger Géza: Géza, Géza! Te 2013 harmadik negyedévéről beszélsz és meg 2014 második negyedévről, ami már ugye a 2014 márciusi 3 milliárd dollár hitelfelvétel után volt.
Ki is hazudik Géza?

Blogger Géza 2014.09.09. 15:22:34

@Sexual Harassment Panda: Ne maradjunk abban, mert ebből semmi nem igaz. Az eladósodás mértéke számottevően csökkent:

2010 közepe: 85%
2010 vége: 82%
2013 vége: 79%
2014 végére várható: 78-79%

Dinamikusan nőtt a munkahelyek száma, és nem csak közmunka meg külföldi munkavállalás miatt (csak a hazai feldolgozóiparban kb 100 ezerrel 4 év alatt)

Senki nem menekül, folyamatosan nő Magyarországon befektetett külföldi működőtőke értéke.

belekotty 2014.09.09. 15:25:24

@Blogger Géza: Ebben csak az a gond kedves Géza, hogy abban a cikkben benne van - Forrás:MNB.

Blogger Géza 2014.09.09. 15:37:23

@belekotty: Ne röhögtess, az nem tud 12%-os növekedést okozni. Ráadásul ugye közben törlesztések is vannak. Ezt ne erőltesd, beszoptad. Tanács: tényleg ne higgy indexes újságírónak semmit gazdasági témában. A legjobb az volt, amikor most kijött a féléves adat, és azt írta szalagcímben, hogy minden eddigi rekordot megdöntött az eladósodás mértéke, majd betett alá egy saját maga által készített grafikont, amivel saját magát cáfolta. :) Ráadásul minden normális újságírónak ilyenkor illene elmagyarázni az évközi hullámázás okát, de ez persze rendre elmarad az objektív tájékoztatást jegyében. Arra jók, hogy a hülyéket hergeljék.

belekotty 2014.09.09. 15:41:36

@Blogger Géza: Géza! Nettó államadósságról beszélünk. Még mindig.

"MNB: 85 százalék felett az államadósság a második negyedév végén
Forrás: MTI | 2014. 08. 18. 09:11:02

Az államháztartás második negyedévi hiánya 302 milliárd forintot, a negyedéves bruttó hazai termék 4,0 százalékát tette ki, az államháztartás adóssága június végén a GDP 85,1 százalékán állt a három hónappal korábbi 84,4 és a múlt év végi 79,4 százalékkal szemben - derül ki a Magyar Nemzeti Bank előzetes pénzügyi számláinak adataiból. Az adósság GDP-arányos szintje 2010 közepe óta először emelkedett a 85 százalékos szint fölé (akkor 85,6 százalékon tetőzött).
Az adatok alapján a második negyedévben 434 milliárd forint nettó adósságfelvétel növelte az államadósságot, amihez a forint gyengülése további 65 milliárd forintot tett hozzá. Az államháztartás névértéken számításba vett konszolidált bruttó adóssága 25 ezer 432 milliárd forintot tett ki a második negyedév végén.

Az államháztartás nettó adóssága 22 ezer 818 milliárd forint, a GDP 76,3 százaléka volt, 0,3 százalékponttal kisebb a március végi 73,6 százaléknál, de magasabb a tavaly év végi 73,0 százalékos szintnél.

Az év első felében 2350 milliárd forinttal nőtt a központi kormányzat bruttó adóssága, amiből 1851 milliárd az első negyedévre esett, jelentős részben a 3 milliárd dolláros márciusi devizakötvény kibocsátás miatt. Az első negyedévben 5,0 százalékponttal, 79,4-ről 84,4 százalékra ugrott a GDP-arányos államadósság.

A június végéig tartó négy negyedévben az államháztartás hiánya 918 milliárd forintot, a GDP 3,1 százalékának megfelelő összeget tett ki. Az MNB jelentése szerint az államháztartás második negyedévi 302 milliárd forintos deficitjéből 264 milliárd a központi kormányzatra, 99 milliárd pedig a helyi önkormányzatokra jutott, míg a társadalombiztosítási alapok 61 milliárd forintos többlettel zártak.

A háztartások megtakarításai a június végén zárult négy negyedévben 1823 milliárd forinttal, a GDP 6,1 százalékának megfelelő összeggel növelték megtakarításaikat, amiből 459 milliárd - a negyedéves GDP szintén 6,1 százaléka - az idei második negyedévre jutott. A második negyedévi megtakarítások az egy évvel korábbi 377 milliárdról, a GDP arányában 5,2 százalékról nőttek, az első negyedévi 502 milliárdról (a GDP 7,3 százalékáról) viszont csökkentek. "

Blogger Géza 2014.09.09. 15:42:13

@belekotty: De az MNB nem publikált semmi ilyesmit, ezt az indexes kretén fabrikálta. Amit az MNB publikál, az az MNB holnapján van, nem az indexen.

Blogger Géza 2014.09.09. 15:48:44

@belekotty: "Az államháztartás nettó tartozásai 18 451 milliárd forintra rúgtak az év végén, és a GDP 63,2 százalékának megfelelő érték csekély emelkedést jelez a szeptember végi 62,9, és az egy évvel korábbi 61,2 százalékhoz képest."

gazdasagiradio.hu/cimlap/79-szazalekon-az-allamadossag-489

Ez a mérvadó.

5perc 2014.09.09. 15:53:51

@Blogger Géza:
">>2010 közepe<<: 85%
2010 vége: 82%
2013 vége: 79%
2014 végére várható: 78-79%
...
Ráadásul minden normális újságírónak ilyenkor illene elmagyarázni az évközi hullámázás okát"

Van bőr a képeden bőven!

gázóra ellenőr 2014.09.09. 20:05:24

@Blogger Géza: Propaganda tiszt úr!

Rég nem látott csúcson az államadósság - FN24
fn.hir24.hu/.../2014/.../reg-nem-latott-csucson-az-alla...Translate this page
Aug 18, 2014 - Az államháztartás nettó tartozása (22 818 milliárd forint) a GDP 76,3 százalékát tette ki 2014 második negyedévének végén – írja a napi.hu az ...

Négy éve nem volt ilyen magas az államadósság ...
www.vg.hu › Gazdaság › MakrogazdaságTranslate this page
Aug 18, 2014 - Az államháztartás nettó adóssága 22 818 milliárd forint, a GDP 76,3 százaléka volt, magasabb a tavaly év végi 73,0 százalékos szintnél. 2014 ..

A magyar államadósság mértéke elérte a GDP 85 %-át - A ...
hu.budapestbeacon.com/.../magyar-allamadossag-elert...Translate this page
Aug 19, 2014 - A bruttó és a nettó államadósság alakulás a jelenlegi Fidesz-KDNP kormány idején ... forint volt, míg a nettó adósság 22,818 billió, vagyis a GDP 76,3%-a. ... 2014 első félévében a bruttó államadósság 2,35 billió forinttal nőtt, ...

Soha nem látott szintre ugrott az államadósság | www ...
http://www.sokkaljobb.hu/.../soha-nem-látott-szintre-ugrott-...Translate this page
Aug 18, 2014 - Az államháztartás nettó tartozása (22818 milliárd forint) a GDP 76,3 ... nettó finanszírozási képessége az előzetes adatok szerint 2014 második ...

Gazdaság: Az egekbe ugrott az államadósság - HVG.hu
hvg.hu/.../20140818_Rekordszintre_ugrott_a_magyar...Translate this page
Aug 18, 2014 - Az államháztartás adóssága 2014 második negyedévének végén 25 432 ... nettó tartozása 22 818 milliárd forint volt, ez a GDP 76,3 százalékát ...

Négyéves csúcson a bruttó államadósság !!444!!!
444.hu/2014/.../negyeves-csucson-a-brutto-allamadoss...Translate this page
Aug 18, 2014 - 2014 második negyedévében 85,1 százalékos a GDP-arányos ... Az államháztartás nettó tartozása (22818 milliárd forint) a GDP 76,3 ...

gázóra ellenőr 2014.09.09. 20:07:54

@Blogger Géza: Megint gátlástalanul hazudsz propaganda tiszt úr! Ő a II negyedéviről beszél.
Hiába fizetsz adósságot a valutatartalék rovására, attól a nettó államadósság nem változik, tehát ezt nem fogják tudni lenyomni év végére.

Blogger Géza 2014.09.09. 22:54:42

@gázóra ellenőr: Csakhogy ugye az évközi természetes hullámzás miatt nem az a mérvadó.

" központi költségvetés rendelkezésére álló forint- és devizabetétek összege jelentős mértékben, mintegy 1600 milliárd forinttal, a GDP 5,3 százalékával emelkedett a fél év folyamán. "

www.napigazdasag.hu/cikk/20877/

gázóra ellenőr 2014.09.10. 07:48:14

@Blogger Géza: Kedves propaganda tiszt úr! A már többször hivatkozott cikkből kiderül, már ha tudna ön grafikon olvasni, hogy a nettó adósság valahogy év közben sem szokott visszamenni. Erre egyedül 2011 év végén volt példa. Azóta monoton növekvő, feltéve ha érti, esetleg ha az agyából a sok propaganda szöveg bemagolása nem mosta ki ezt a matematikai fogalmat.

gázóra ellenőr 2014.09.10. 07:50:04

@Blogger Géza:

"A mutató emelkedésében szerepet játszott egyebek mellett az államadósság devizarészének árértékelődése, mert az államadósságon belül a devizaadósság aránya még mindig 40 százalék körüli. Az euró 310 forintra erősödött a forinttal szemben a második negyedév végére a 2013. év végi 297-es és az előző negyedév végi 307-es árfolyamhoz képest. "

Gondolom ez is egy sikere az unortodox gazdaságnak.

Mr. Rustical 2014.09.18. 15:18:29

@isapur:
A lényeg az, hogy a házasság fogalmát nem a jogalkotó találta ki. Sem régen, sem most. Az egy férfi és egy nő közössége, nem azért, mert valakik törvénybe iktatták valahol, hanem mert az, és kész.
Nem állhat elő a jogalkotó egy olyan ötlettel, hogy a "szappan" szó holnaptól kezdve holdrakétát jelent.Illetve előállhat, mert ahülyeséghez joga van neki is, de attól a szappan még szapppan marad.
Mit nem lehet ezen érteni?
Szerintem eléggé zavarná mondjuk a zsidókat, ha honaptól törvénybe iktatnánk, hogy a Hanuka Krisztus mennybe menetelének ünnepe, vagy a keresztényeket, hogy a Húsvét Mohamed szakállvágója. És jogosan zavarná, nem azért, mert nem elég toleránsak, hanem mert egyszerűen nem az.
Az azonos neműek házassága fából vaskarika, értelmetlen fogalom. És attól, hogy egy csomó országban elég számos törvényalkotó akadt, akik mégis törvényerőre emelték, még nem lesz értelmesebb dolog.

Mr. Rustical 2014.09.18. 15:20:43

@gázóra ellenőr: Történetesen igen, a gyengébb forint segít a gazdasági növekedésben.
Talán nem tűnt fel, de a teljesen ortodox USA hosszú évek óta ingyen nyomja a pénzt szerteszét a világba, hogy felpörgesse a beruházásokat és lenyomja a dollár árfolyamát. Japánugyanezt csinálja, és az EU is, amennyire lehet, csak ott nem olyan könnyű.
süti beállítások módosítása